Kvaliteta življenja pri delu vpliva na zdravje posameznika

Na zdravje posameznika – tako duševno kot tudi fizično, močno vpliva kvaliteta življenja pri delu – odnosi, kultura vzdušje, način vodenja, posluh, ki ga imajo v podjetju za zaposlene…

Oblikovanje kvalitetnejšega življenja pri delu na dolgi rok lahko tudi podjetju zelo veliko prihrani – kajti bolniške stanejo, nadomeščanja stanejo, tudi slabo vzdušje in počutje stane – saj pada učinkovitost;  zapuščanja zaposlenih in iskanje novih stane . . . in hkrati ugled ter priljubljenost podjetja se tudi gradi  ali pa izgublja s tem. 

 

Zaradi stresa ali stiske pri delu ljudje tudi zbolijo – aktutno ali pa kronično, in marsikdo se svoje stiske niti zaveda ne, šele telo mu sporoči, da se je potrebno ustaviti. 

No ni vsaka bolezen zaposlenega posledica delovnih razmer, nekatere pa so. Ponavljajoče, kronične bolezni ali tudi bolečine, večkrat pokažejo, da posamezniku nekaj ne ustreza in vzrok je lahko tudi v stiski in stresu, ki ga doživljajo pri delu. 

 

Tako sem na individualnih srečanjih že pomagala stranki pri pljučnici – ki se prej kljub zdravilom in bolniški, kar ni pozdravila – a ko je stranka prepoznala in spustila stisko, ki jo doživlja v delovni situaciji, je pljučnica lahko odšla. Tudi migrene, pogoste slabosti, bolečine v hrbtenici, ali pa v roki, so se tako pokazale kot posledica stisk pri delu, pa poškodba noge, ki se ni in ni zacelila, je vztrajala tudi zato, ker je stranko “ščitila” pred tem, da se vrne v delovno okolje, ki ji ni ustrezalo. 

 In koliko je še takih zgodb – koliko jih tudi ostane neprepoznanih, zaposleni je le pogosto na bolniški, se zdravi z zdravili – a ne odpravi tistega, kar je ključno. 

No tu govorim o akutnih in ponavljajočih situacijah, nekdo drug, pa lahko ves čas ostaja pri delu, ki mu ne ustreza, a to “uspešno” potlači,  in kasneje pride do drugih kroničnih stanj – od raka do izgorelosti, depresij… 

 

Seveda so vzroki lahko tudi drugje, ne le pri delu. 

 

Bolezni stanejo – tako posameznika – njegove kvalitete življenja, kot tudi podjetje, ko plačuje za bolniške, ko mu manjkajo zaposleni, ko ima zaposlene, ki vse težje delajo . . . 

 

Na zdravje posameznika – tako duševno kot tudi fizično, močno vpliva kvaliteta življenja pri delu … Je torej smotrno vzpostavljati delovna okolja, ki bodo za zaposlene spodbudna, ki bodo omogočala vse kvalitetenejše življenje?

 

Retorično vprašanje – pa vendar, marsikje do tega še niso prišli. Ker zaenkrat ŠE GRE.

 

In kaj je mišljeno bolj spodbudna delovna okolja? 

Odnosi, kultura vzdušje, način vodenja, posluh, ki ga imajo v podjetju za zaposlene… 

Ne, NE gre za lukszuno pohištvo, razkošno opremljenost prostorov prestižno lokacijo in podobno – gre za to, kakšne ODNOSE se gradi pri delu, kakšno VZDUŠJE vlada, kako se zaposleni POČUTIJO, in tega se ne da kar kupiti v trgovini ali online naročiti, temveč je potrebno izgraditi.

Nekatera podjetja imajo prostore na najprestižnejših lokacijah, luksuzno opremljene prostore, vse izgleda popolno, a vzdušje pa zadušeno, zamorjeno težko – in to NI KVALITETA ŽIVLJENJA – ključno je kaj posamezniki tam doživljajo, kako živijo pri delu, šele potem kako izgleda okolica.

Seveda hkrati – je pa pomembno, da so zunanje razmere vseeno na neki zdravi ravni. To tudi pokaže odnos, ki ga imajo v podjetju do zaposlenih. 

Kvaliteta življenja pri delu se izgradi, postopoma 

in možno jo je tudi preoblikovati – in to ne gre na ukaz – imejte boljše odnose, pomenite se, sprostite se, pa bo – še manj z “ignorirajte kar se dogaja in delajte”. 

Ključno je pregledati KAJ SE DOGAJA,  kakšna je vaša SITUACIJA,  kam želite priti in potem poiskati in vzpostaviti vam ustrezno pot. 

Pri večjih organizacijah je tako smotrno pričeti s premiki z VODSTVENO EKIPO, ki nato  spodbuja premike v kuturi po organizaciji, pri manjših lahko z vodjo ali  tudi kar z vsemi hkrati – no kako pristopimo opredelimo znova glede na vašo situacijo. 

 

Bi vas zanimalo, kako bi pri vas lahko izgradili vse bolj konstruktivno delovno okolje, ki bi bilo tako spodbudno za zaposlene, kot tudi da bi podjetju veliko prihranilo?

In ko se to gradi, se vzporedno gradi lahko še timsko delo, sodelovanje – kjer prihaja prav zaradi ne-poznavanja dinamik sodelovanja v timu, do kratkih stikov, do izgub časa, odtekanja energije in pogosto nepotrebnih pritiskov?

 

No ne gre le z nekaj nasveti ali pa “instant rešitvijo”, se pa da z relativno majhnimi in ne-invazivnimi premiki ter spodbudami doseči postopno velike in opazne spremembe. 

 

Bi vas zanimal krajši posvet – kaj bi bilo mogoče z vašo ekipo – v vaši situaciji ? 

Sporočite na info@teambuilding.si in dogovorili se bomo za krajši (zoom ali telefonski) posvet. 

Kako do še močnejšega tima in zdravega kolektiva?

Ste za krajši  1:1 posvet (on-line) o vašem podjetju, timih in izzivih ter ugotoviti, kako in s kakšnimi koraki bi lahko k temu pristopili? (posvet je brezplačen)

Na posvet se lahko prijavite če:

*Lahko tudi, če ste vodja tima ali vodja HR in iščete  iščete poti za izboljšanje  delovanja tima / timov pri delu; v tem primeru se bomo pogovorili, kakšne so vaše možnosti.

Z oddajo obrazca se strinjate, da bomo vaše podatke hranili v skladu z našo politiko varovanja osebnih podatkov