Posameznik lahko nezavedno deluje po vzorcih, ki zaviralno ali tudi destruktvino vplivajo na odnose v podjetju. Ostalim deluje kot nesramen, kritičen, obsojajoč, morda se potihem ali celo že na glas govori o mobingu z njegove strani. Soočenje posameznika s temi vzorci in iskanje pravih moči v situaciji, ga lahko razbremeni, sprosti vzdušje v celotni ekipi in veliko doprinese tako njemu kot tudi vsem okoli njega.
Veste koliko podjetja izgubljajo zaradi tovrstnih nezavednih zank v odnosih? In koliko tudi podjetje pridobi, če se posameznik takih vzorcev osvobodi?
Vodja tima je menil, da se je izdal, ko mu je ta stavek “ušel” na team buildingu, a s tem je ustvaril priložnost za napredek zase in za ekipo. Uspelo jim je!
—
“Ti vedno vse pokvariš!” . . . je jezno rekel vodja ekipe na team buildingu zaposleni, ki je naredila napako in z njo pokvarila dosežek celotne ekipe.
Njegov komentar je bil podan spotoma. Opazke nihče od ostalih ni komentiral, gospa, ki je naredila napako, pa se je potrta opravičevala. Pa vendar, meni, ki sem to opazovala, je vse reklo – stop!
Gospo sem vprašala, kako se je počutila, ko je naredila napako in kako se je ob njegovem komentarju počutila ter jo naprej vodila v opazovanje sebe in občutij – ob napaki in ob komentarju vodje. Povedala je, da je že to, da je naredila napako, bilo zanjo težko, ker je vedela, da je s tem pokvarila skupni dosežek, komentar pa jo je stisnil še precej bolj.
Ekipa je ob tem umolknila, napetost je narasla in videla sem, da moram v situaciji ravnati previdno. g
Vzorci in dinamike, ki so prisotni v družbi
Pogovor sem vodila v splošno smer – kako obravnavamo situacijo in človeka, ko se zgodi napaka in pokazala dinamike in pasti, ki so prisotne v širši družbi in kako nehote drug drugega namesto spodbude še potlačimo in kako to vpliva na vzdušje, zaupanje in občutja varnosti v timu. Hkrati sem pokazala, kaj lahko v dani situaciji posameznik stori. Ko sem vse skupaj pokazala kot splošne dinamike, ki se pojavljajo v družbi, in omenjeno situacijo, le kot točko, ko je to prišlo na dan, je napetost popustila in pogovor o tej temi je stekel – široko in v konstruktivno smer.
Ob pogovoru z ekipo nisem izpostavljala vodje, hkrati pa sem vedela, da bi bilo dobro z vodjem to dodatno individualno obravnavati, saj sem prepoznala podoben odnos tudi do drugih v drugih situacijah.
Soočenje s predstavami o vodenju in moči
K sreči je bil pripravljen tudi na individualno srečanje – za “prepoznavo vodstvenih moči”.
In pogovarjala sva se tudi o tovrstnih sitaucijah ter kaj se v njem dogaja, kadar do zaposlenih reagira na tak način.
Postopoma je prepoznal, da je doma s strani očeta bil deležen takega odnosa in se je naučil to kot način izražanja moči nad nekom.
Pogovor je stekel o tem, nad kom naj bi v ekipi sploh izražal moč in kaj mu dejansko pomeni biti vodja in voditi. Po daljšem odprtem pogovoru in sledenju njegovim globljim občutjem za tem so na dan prišle solze.
Prepoznal se je v luči, v kateri se še ni videl. V luči, ki ni bila lepa, prijetna, ki je bila boleča a bila je resnična. Vprašala sem ga, če bi si želel takega vodjo in odovor je bil seveda ne.
Pogovor je naprej tekel o pomenu vodenja, smislu in kaj ekipi res doprinaša in zastavil si je nekaj korakov na kaj bo bolj pozoren pri odnosu s sodelavci.
Ob misli na nekatere poteze se je počutil nelagodno in vodila sem ga k razbprementivi, da je res začutil v sebi, kako sam naredi potezo in se ob tem počuti dobro, močno.
V drugačni vlogi je pričel uživati
Naslednja dva tedna je preizkušal in mi poročal. Sprva je šlo težje in me je celo večkrat ob situacijah poklical, nato pa je šlo vse lažje. Vse bolj mu je uspevalo – s pohvalami, z vprašanji in s spodbudo namesto sojenj.
Ob tem, ko je videl, koliko bolj spodbuden je postal za sodelavce in predvsem kako se sam veliko bolje počuti, je pričel uživati. Imela sva tri srečanja v živo in nekaj krajših pogovorov telefonu, potem pa je sam – z lastnim navdušenjem še nadaljeval in res postal iz “vzvišenega šefa” pravi vodja.
Ekipa je lažje ob tem zadihala in postala bolj sproščena, on se je v službi in ob svojem vodenju veliko bolje počutil in tudi njegov nadrejeni je bil zadovoljen, ko je videl napredek.
Namesto pričakovanega grajanja je dobil veliko priložnost
Kako dobro, da mu je na Team Buildingu “ponesreči” ušla tista izjava “ti vedno vse pokvariš”.
Kasneje mi je povedal, da je takrat je menil – da se je pred menoj izdal in se je bal, da ga bom grajala pred celotno ekipo – bal se je odnosa, ki ga je bil prej deležen s stani očeta in kakršnega je imel sam do drugih.
A namesto tega je dobil priložnost, da je razbremenil vzorec, ki ga je dobil od očeta. In ne le to- odkril je svojo pravo moč vodenja, tako, ki je spodbudna tako zanj kot tudi za zaposlene.
Včasih je res dobro, da pride taka “napaka” na dan ob pravem trenutku.
- Včasih pridejo na dan situacije, ki izgledajo kot napačne. Dokler jih obravnavamo kot “napačne” se vrtimo v krogu, ko prepoznamo v njih priložnost za nadaljnji razvoj in smo se pripravljeni soočiti z njimi, nam dajo lahko veliko moč - tako za posameznika kot za ekipo.
- Posameznik nezavedno nosi s seboj vzorce z družine in družbe in na dan lahko prihajajo tudi v delovnem okolju. Soočenje z njimi in iskanje prave moči v situacijah, je lahko priložnost, ki doprinese tako njemu kot tudi ostalim okoli njega - v poslu in zasebnem življenju .
Želite več učinkovitosti in zadovoljstva pri delu?
Ste za krajši 1:1 posvet (on-line) o vašem podjetju, timih in izzivih ter ugotoviti, kako in s kakšnimi koraki bi lahko k temu pristopili? (posvet je brezplačen)
Na posvet se lahko prijavite če:
- ste ustanovitelj, (so)lastnik ali direktor podjetja (ali vse v enem)*
- želite ustvariti še bolj spodbudno delovno okolje za vse
- iščete poti, da bi bilo podjetje (še) uspešnejše, zaposleni pa (še) zadovoljnejši, vam pa ob tem tudi lažje in bolj v zadovoljstvo?
*Lahko tudi, če ste vodja tima ali vodja HR in iščete iščete poti za izboljšanje delovanja tima / timov pri delu; v tem primeru se bomo pogovorili, kakšne so vaše možnosti.
Z oddajo obrazca se strinjate, da bomo vaše podatke hranili v skladu z našo politiko varovanja osebnih podatkov.