Tudi malica je lahko šibka točka ekipe

ki se lahko spremeni v močno povezovalno točko

Pri team building programih pogovori tečejo o dinamikah medsebojnega sodelovanja, o procesih, ki se odvijajo pri delu, o odnosih, konfliktih, komunikaciji in tako se odprejo tudi različna področja in teme, ki tako ali drugače bremenijo ekipo oz. teme, kjer se kaj zatika, ustavlja. 

Tako je pri neki manjši vodstveni ekipi na dan prišel tudi pogovor o malici – o času za malico in razporeditvi. V okolici podjetja niso imeli restavracije ali druge možnosti za toplo malico – če so želeli tople malice, so se morali odpeljati z avtom. Večina je to počela, dva sta si s s seboj nosila sendviče, a veljalo je pravilo, da se v pisarnah ne je, zato sta sendviče pojedla pred stavbo ali na hodnikih. Hkrati zaradi narave dela niso mogli vsi hkrati na malico in čas izostankov za malice se je raztegnil, še toliko bolj pa zato, ker je bilo marsikdaj čakanje na malico v restavraciji dolgo. 

Res je “zgolj malica” a vpliva na njihovo vzdušje in delo

Pogovori o malici so pritegnili na dan kar precej napetosti in nejevolje, zato sem rekla, da je smotrno tudi o tem spregovoriti in najti rešitev, kajti vidim, da to vpliva na njihovo vzdušje in delo. 

Tri gospe so takoj rekle, da bi si raje s seboj nosile malico, a ker ne smejo jesti v pisarni, si je pač ne nosijo, na hodniku ali pred stavbo kot dva sodelavca, pa tudi ne bodo malicale. Direktorjeva odločitev je bila odločna – “v pisarnah se ne je” – kar je zagovarjal s tem, da v pisarnah ne želi imeti vonja po hrani, politih ali popackanih miz ali drobtin. 

Hkrati se je tudi direktor zavedal, da jim odmori in menjave za malico dostikrat razbijejo delovni dan in dodaten stres povzroči še čakanje na malico, ki ni čisto predvidljivo in čakanje v pisarnah, da pridejo sodelavci z malice. 

Preko smešnih in zabavnih idej do konkretne in izvedljive ideje

Ugotavljali smo, kaj bi bilo še mogoče in z vajo viharjenja idej in celo zabavanja ob tem ter podajanja tudi “neumnih”, zabavnih, smešnih idej, so prišli od idej, da se ena pisarna sprazni in nameni le malicam, vse do direktorjeve ideje, da se izprazni in adapitra prostor pomožnega skladišča, naredi tam mini kuhinjo in prostor za malico, ter da si malico pripravljeno nosijo s seboj ali včasih skupaj naročijo malico za dostavo. 

Za opremo, ki je bila v pomožnem skladišču so ugotovili, da se jo da preseliti na del glavnega skladišča in ideja jim je bila vse bolj privlačna. Po mojem vprašanju, koliko je realno možna, je direktor odločno rekel – kaj izpeljali bomo, 100%.  

Strah, da bo tudi ta ideja le navdih trenutka in zvodenela, kot še marsikatera pred tem

V ekipi je nastala tišiha in hkrati nejevolja. Eden glasnejših je rekel, da je to le navdih trenutka in da je to le znova ena dobrih idej, ki bo zvodenela in sodelavke so prikimavale.  Vprašala sem, če se strinjajo, da naredimo konkreten, časovno opredeljen načrt za izvedbo dela – ter z zadolžitvami, kdo za kaj poskrbi – in strinjali so se. Naredili so načrt – od praznenja prostora, beljenja, vodovodne napeljave in kdo se bo zanjo dogovoril, potrebnih del pri adaptaciji prostora ter s kom se bodo dogovorili in kdo bo vse koordiniral, klical, naročal. Bolj kot so se ukvarjali z načrtom, bolj so bili zagnani pri njem. 

Načrt so uspeli pripraviti in vsi so se veselili tega skupnega “projekta”, tudi direktor. Projekt jih je bolj povezal kot vse aktivnosti pred tem.

Tema o idejah, ki “zvodenijo” je odprla še nove pogovore za druga področja

Ko smo vse dorekli, sem predlagala, da naredimo odmor, nato pa se podamo na naslednjo temo, se je eden članov oglasil: “ej, takole bi nas morala voditi tudi pri drugih projektih – tolikokrat kakšna dobra ideja pade, in smo vsi navdušeni, potem pa kar zvodeni.” 

No . . . temo po odmoru smo vodili prav v smeri, kako z  dobrimi idejami, ki se v timu porodijo – kaj z njimi, da ne zvodenijo . . . a to je že naslednja tema. 

Malica je v ekipi dobila povsem drugo rasežnost 

Kasneje, ko sem se pri njih oglasila, so že imeli skupno kuhinjo z jedilnico. Postal je prostor za druženje, med seboj so se celo dogovarjali in si prinašali malice kar skupaj – drug za drugega in malica je dobila povsem drugo razsežnost – kar neko družinsko vzdušje je vnesla v to vodstveno ekipo. Pojavljati so se začele tudi tortice za rojstne dneve, presenečenja… Kuhinja jih je povezala povsem drugače. 

Hkrati jim je pogovor in pristop k temu “projektu” dal navdih in uvid tudi v to, kaj vse zmorejo, če se res za to odločijo in stopijo skupaj s konketnim načrtom.  Pa ne, da prej ne bi mogli – bili so uspešni, a ta “kuhinja” je bil tako poseben projekt in tako skupen, povezujoč, da jim je dal navdih še za nekatere druge ideje, ki so bile izven njihovega rednega dela. 

>>> imate pri vas v ekipi tudi kakšno tako “malico” ali drugo točko, kjer veste, da izgubljate energijo,  a nihče tega ne vzame dovolj resno?

>>> si predstavljate, kaj vse bi vam lahko prihranilo ali ustvarilo, če bi se lahko skupaj o tem (končno) konstruktivno pogovorili in našli skupno – vsem ustrezno pot naprej? 

Želite več učinkovitosti in zadovoljstva pri delu?

Ste za krajši  1:1 posvet (on-line) o vašem podjetju, timih in izzivih ter ugotoviti, kako in s kakšnimi koraki bi lahko k temu pristopili? (posvet je brezplačen)

Na posvet se lahko prijavite če:

*Lahko tudi, če ste vodja tima ali vodja HR in iščete  iščete poti za izboljšanje  delovanja tima / timov pri delu; v tem primeru se bomo pogovorili, kakšne so vaše možnosti.

Z oddajo obrazca se strinjate, da bomo vaše podatke hranili v skladu z našo politiko varovanja osebnih podatkov